img
Mogelijk lek klantgegevens ABN AMRO bij cyberaanval

Bij een cyberaanval op een leverancier van ABN AMRO zijn mogelijk gegevens van klanten buitgemaakt. De bank benadrukt dat er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat onbevoegden daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van de gegevens. Ook zijn de systemen van de bank niet getroffen. De aangevallen leverancier is AddComm, gespecialiseerd in klantcommunicatie. ABN AMRO meldt voorlopig geen gebruik meer te maken van de diensten van het bedrijf, maar staat wel in nauw contact met AddComm. Klanten van wie de gegevens mogelijk inzichtelijk waren, zijn direct ingelicht. Ook heeft ABN AMRO cybersecurity-experts ingeschakeld en melding gemaakt bij toezichthouders. Volgens AddComm heeft de hack tussen 5 mei en 17 mei plaatsgevonden en is het niet bekend welke data van welke klanten is ontvreemd, maar dat cybercriminelen geen toegang meer hebben tot de systemen.

Bij een cyberaanval op leverancier AddComm van ABN AMRO zijn mogelijk gegevens van klanten buitgemaakt, maar er zijn geen aanwijzingen dat deze daadwerkelijk gebruikt zijn. ABN AMRO heeft voorlopig de diensten van AddComm stopgezet, klanten ingelicht en cybersecurity-experts ingeschakeld.




Net binnen