img
Meer gedupeerden melden zich bij Babboe-bakfiets meldpunt

Meer dan 8500 eigenaren van een Babboe-bakfiets hebben zich tot nu toe gemeld bij de website bakfietsclaim.nl, wat een stijging is van ongeveer 2200 claims in vergelijking met afgelopen zondag. Dit meldpunt werd gelanceerd door advocatenkantoor Birkway. Het kantoor heeft nu ook een Engelstalige site gelanceerd om niet-Nederlandse gedupeerden te helpen. Enkele honderden buitenlandse Babboe-bakfietsers hebben al contact opgenomen met het advocatenkantoor.

Birkway heeft namens een van de gedupeerden een brief gestuurd naar Babboe en moederbedrijf Accell, waarin zij compensatie en een gesprek eisen. In dit gesprek willen zij ook praten over een compensatieregeling voor alle gedupeerden. Daarnaast heeft Birkway donderdag verzocht bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om inzage te krijgen in de correspondentie tussen de autoriteit en het bakfietsbedrijf sinds januari 2018. Ze zijn ook geïnteresseerd in andere gerelateerde documenten, zoals verslagen van besprekingen met externe adviseurs en deskundigen met betrekking tot het NVWA-besluit om de fietsen uit de handel te halen.

Meer dan 8500 bezitters van een Babboe-bakfiets hebben zich gemeld als gedupeerde bij bakfietsclaim.nl, waaronder enkele honderden buitenlandse eigenaren. Advocatenkantoor Birkway heeft een brief naar Babboe en moederbedrijf Accell gestuurd met een verzoek om compensatie voor geleden schade en wil ook een compensatieregeling voor alle gedupeerden bespreken. Daarnaast heeft het advocatenkantoor de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) gevraagd om inzage in correspondentie en andere documenten gerelateerd aan het NVWA-besluit om de fietsen uit de handel te laten halen.



Tags: Babboe

Net binnen